چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن را در دانش آموزم علی رضا از بین ببرم؟
توضیحات مختصر: جویدن ناخن یکی از عادات کودکان است که والدین را بسیار ناراحت و کلافه می کند. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً ۳۸ درصد کودکان ۶ ۴ ساله ناخن هایشان را می جوند.این عادت تا ۱۰ سالگی به اوج خود می رسد و در مواردی تا ۶۰ درصد کودکان افزایش می یابد. همچنین بیشترین میزان ناخن جویدن در پسران ۱۴ ۱۳ ساله است. ناخن جویدن در دختران حدود ۱۱ سالگی به بیشترین حد خود می رسد. جالب این که تقریباً ۲۰ درصد نوجوانان کماکان درگیر این مشکل هستند و ۲۰ درصد این عده نیز تا بزرگسالی عادت ناخن جویدن را حفظ می کنند.
|
![چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن را در دانش آموزم علی رضا از بین ببرم؟](http://farzaneghan.ir/components/com_kainakflileselling/assets/image/file.png)
جويدن ناخن عادتي خجالتآور، ناپسند و از لحاظ اجتماعي غيرقابل قبول است كه در كودكان شيوع بيشتري دارد و ميتواند باعث عوارضي مانند كوتاهي غيرعادي ناخنها، التهاب و عفونت اطراف آن و آسيب به رفتار خود فرد شود. كارشناسان علل مختلفي براي جويدن ناخن مطرح ميكند. آنان معتقدند علت عمده آن، ناشي از ترس و اضطراب است. و روشي براي ابراز دلگيريها و دلخوريها باشد. هنگامي كه كودك نميتواند خشم خود را در مقابل ناكاميها و محروميتها نشان دهد با جويدن ناخن آرامش موقتي پيدا ميكند. كه آثاري نظير افت تحصيلي و كاهش اعتماد به نفس همراه دارد و لازم است والدين مربيان مدرسه بيشتر به اين مسأله توجه كنند و به سادگي از كنار آن نگذرند. ما وقتي كه فرزندانمان مريض جسمي ميشوند براي سلامتي آنان تلاش ميكنيم اما وقتي عصبي ميشوند و پرخاشگري ميكنند و افسرده ميشوند و ... بر آنان فشار مياوريم و تحقيرشان ميكنيم. براي اينكه كودكي به اين اختلال رفتاري دچار نشود والدين بايد رابطهي خوبي با يكديگر داشته باشند و محيطي آرام و بدون دغدغه براي فرزندان خود فراهم كنند. لذا اينجانب به عنوان آموزگار مدرسه تلاش كردم كه تا با اجراي يك طرح اقدام پژوهي، رفتار يكي از آينده سازان كشور عزيزمان، را اصلاح نمايم تا شاهد موفقيت هر چه بيشتر دانشآموزان در عرصههاي مختلف زندگي باشيم.
نام فایل: | چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن را در دانش آموزم علی رضا از بین ببرم؟ |
دستهبندی: | مقالات پژوهشی |
تعداد دانلود: | |
حجم فایل: |
|
تعداد بازدید: | |
قیمت محصول: | |
تخفیف محصول: | |
تخفیف ویژه: |