جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

محصولات آموزشی

واتساپ:09149929289 همراه: 09149929289 کتابخانه فرزانگان
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…

راههای برخورد و کمک به کودکان و دانش آموزان دیرآموز

توضیحات مختصر: می دانیم که بعضی از کودکان سریعتر از کودکان دیگر می آموزند و نیز بعضی از آنان از دیگر همسالانشان در یادگیری کندترند و در نتیجه در تأمین نیازهای خویش و یا خواسته های دیگران از آنان دچار مشکلاتی می شوند. کودکان دیر آموز گروهی از کودکان هستند که بهره هوشی معادل 70 تا 85 دارند و حدود 6/13 درصد کل جمعیت را تشکیل می دهند. این گروه از کودکان دارای هیچ گونه علامت جسمی یا ظاهری مشخصی نیستند و به جز در امور تحصیلی و فعالیتهای پیچیده ذهنی که ممکن است با شکست مواجه شوند در سایر امور زندگی می توانند مستقل عمل کرده و موفق شوند .
راههای برخورد و کمک به کودکان و دانش آموزان دیرآموزراههای برخورد و کمک به کودکان و دانش آموزان دیرآموز


قیمت قیمت : 12128 تومان
16589 بازدید
نوع فایل: docx
تعداد دانلود : 0

كودكان دير آموز نسبت به افراد عادي مقدار كمي‌از لحاظ رشد ذهني پايين است، اين گروه نسبت به گروه‌هاي عقب مانده ذهني از نظر ذهني بالاتر مي‌باشد و بيشترين افراد گروه عقب مانده را در بر مي‌گيرند. زمان فيزيكي صرف شده از سوي اين كودكان كمتر از سايرين نيست، اما كوتاهتر از آن چيزي است كه براي توانايي يادگيري آنان مناسب باشد. اولين قدم در مورد كودكان دير آموز؛ بايد به دور از هر نگرش و تعصب منفي باشد، زيرا ديرآموزان متعلق به جامعه عادي هستند و استثنايي تلقي نمي شوند. اگر يك كودك دير آموز در نظام آموزشي تعليم درستي نبيند، با برچسب استثنايي وارد مراكز ويژه مي شود و نشانه ضعف در كارآمدي نظام آموزشي است. همچنين بايد خانواده‌هاي دانش‌آموز ديرآموز را  اطلاع ‌رساني كنيم تا  به شناخت بيشتري در مورد شرايط فرزندشان و كمك به ايشان برسند.

با اعتراف به اين حقيقت كه انسان نمي‌تواند و نيايد بر آنچه كه از خود اراده و اختياري در آن نداشته، ‌امتيازي براي خود  نسبت به ديگران قائل باشد و اگر تحت شرايطي نسبت به ديگري تفاخر و احساس برتري نمايد اين حالت را مي‌توان بيانگر جهالت و از خود بيگانگي فرد دانست. بايد دانست كه زشتي و زيبايي، عقب ماندگي و تيز هوشي،نابينايي و بينائي، ناشنوايي و شنوايي، روستايي و شهري، سياهي و سفيدي نيايد سايربرتري بر ديگري مي‌باشد. چه بسا برتري انسان بر انسان فقط از لحاظ تقوا و تفرب بهخداست. مراحل رشد همه افراد يكسان است تا زماني كه از يك مرحله عبور نكند و به مرحله بعدي نرسد. تمام افراد با احتمال از اين مراحل عبور، عموميت دارد امّا طرز رشد ازكودكي با كودك ديگر با توجه به ويژگي‌هاي فردي او تفاوت مي‌كند. و هر كودك به شيوه و سرعتي كه خاص خود اوست اين مراحل را پشت سر مي‌گذارد تمام كودكان در يك سن مشابه لزوماً به نقطه معيني از رشد نمي‌رسند. برخي از كودكان به شيوه‌ گام به گام وتدريجي و يا يكنواخت رشد مي‌كنند در حاليكه بعضي ديگر رشد ناگهاني و جهشي دارند

نام فایل: راههای برخورد و کمک به کودکان و دانش آموزان دیرآموز
دسته‌بندی: مقالات پژوهشی
تعداد دانلود: 0
حجم فایل: 307099 کیلوبایت
تعداد بازدید: 16588بازدید
قیمت محصول: 12128 تومان
تخفیف محصول: 0 تومان
تخفیف ویژه: 0 درصد
ثبت دیدگاه جدید

نام و نام‌خانوادگی *
پست الکترونیکی *
دیدگاه شما *
تماس با پشتیبانی فروشگاه

نام و نام خانوادگی *
پست الکترونیکی *
موضوع پیام *
متن پیام *



Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…