پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

محصولات آموزشی

واتساپ:09149929289 همراه: 09149929289 کتابخانه فرزانگان
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…

تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران (مطالعه موردی شرکت های صادر کننده زعفران به اروپا

توضیحات مختصر: با توجه به تحولات و تغييرات به وجود آمده در فضاي كسب و كار بين المللي و تاثير آن بر اقتصاد ملي كشورها، بسياري از کشورها توسعه حوزه جغرافيايي، يعني حركت از بازارهاي محلي به بازارهاي خارجي، را به عنوان بخشي از استراتژي رشد انتخاب مي¬كنند. توسعه بين المللي در عرصه کسب وکار يك تصميم بسيار مهم برای کشورها می¬باشد. بين المللي شدن در برخي كشورها به عنوان مقدم ترين سياست عمومي است. چرا که بین المللی شدن نقش حياتي در نوآوري صنعتي و توسعه اقتصادي جوامع دارد. در محيط تجاري كنوني، بيش از هر زمان تنها چيزي كه ثابت و پايدار مانده همان پديدة تغيير است. فرايند استراتژی بازاریابی بر اساس اين باور قرار دارد كه سازمان ها ناگزيرند به طور دائم بر رويدادهاي داخلي و خارجي و فرايندها نظارت كنند تا بتوانند در زمان مناسب و بر حسب ضرورت، خود را با تغييرات وفق دهند و استراتژی های به موقع را وضع نمایند. بسياري از مديران و كارآفرينان فرصت هاي موجود در بازارهاي بين المللي را تشخيص داده و دسترسي به اين بازارهاي جهاني را به عنوان يك ابزار استراتژيك براي رقابت پذيري و توسعه بيشتر كسب وكار بین المللی خود مورد استفاده قرار مي¬دهند. حضور در بازارهاي جهاني امكان دسترسي به بازارهاي بزرگتر و دستيابي به صرفه جويي در مقياس، مزيت هاي تكنولوژيك، ارتقاء شايستگي، پخش ريسك، كاهش و تقسيم هزينه هاي تحقيق وتوسعه، دسترسي بيشتر به منابع تأمين مالي را ميسر مي¬سازد. يكي از ضروريات كشورهاي درحال توسعه حركت جامعه به سمت بين المللي شدن مي¬باشد چرا كه فشار رقابتي در حال افزايش و از طرفي كمك هاي مالي مستقيم و پشتيباني از طرف دولت ها كاهش يافته است.
تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران (مطالعه موردی شرکت های صادر کننده زعفران  به اروپاتاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران (مطالعه موردی شرکت های صادر کننده زعفران به اروپا


قیمت قیمت : 36388 تومان
10928 بازدید
نوع فایل: rar
تعداد دانلود : 6

در هر كشوری استراتژی بازاریابی و عملکرد کسب و کار بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بدین منظور  برای رسیدن به جایگاه ممتاز  کسب و کار در عرصه بین الملل نیاز  به استراتژی  بازاریابی از اهمیت خاصی برخوردار می­شود. در حال حاضر کشورها با مشكل نهادينه نشدن فرهنگ نیاز به استراتژی بازاریابی برای رسیدن به جایگاه بالایی در عرصه کسب وکار بین المللی روبرو هستند. انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب يکي از چالش‌هاي پيش روي هر سازماني است. براي آنکه سازمان بتواند در ميان رقبای بین المللی خود انتخاب بهينه‌اي داشته باشد بايد از معيارهاي متعددي به موضع بنگرد. اهميت اين مطالعه در آن است که تاثیر استراتژی بازاریابی بر روی عملکرد کسب و کار بین المللی در شرکت های صادر کننده زعفران سنجیده می­شود.

در حال حاضر يكي از مسائل مهم كشور تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ميان مديران اجرايي کشور می­باشد. نبودن یک برنامه ریزی صحیح  استراتژی  بازاریابی باعث می­شود كه عملکرد کسب و کار بین المللی خدشه دار شود و وقفه ای عظیم برای رسیدن کشور به جایگاه ممتاز بیاندازد .نتايج حاصل از پژوهش هاي صورت گرفته در زمينه استراتژي بازاريابي حاكي از اين مهم است كه کشورها به تدريج دريافتند كه در صورت استفاده مناسب از استراتژي بازاريابي، به مزيت رقابتي پايدار نايل خواهند آمد.

(وو و همكاران، 2010) يك برنامه استراتژيك بازاريابي ضروري به نظر می­رسد. مساله و پرسش اصلی این تحقیق این است که تاثیر  استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی چیست؟

مساله در واقع این است که طراحی استراتژی بازاریابی برای رسیدن به عملکرد مثبت کسب و کار بین المللی از کارایی و کیفیت لازم برخوردار نیستند. بدین معنی که، هزینه بر یا کیفی بوده و یا از سرعت کافی برخوردار نیستند. در واقع مساله ارزیابی و انتخاب استراتژی بازاریابی یکی از وظایف عمده مدیران ارشد در کشور می­باشد و این انتخاب صحیح تاثیر به سزایی در بازدهی، عملکرد، کارایی و بهره وری کسب و کار بین المللی را دارد.

استراتژی بازاریابی نقش موثری بر عملکرد کسب و کار بین المللی دارد. یعنی کشوری که دارای استراتژی بازاریابی مطلوبی باشد می­تواند به موقعیت خوبی در محیط رقابتی دنیا برسد. پس ضرورت دارد که استراتژی بازاریابی را به گونه ای طراحی کنیم که بر عملکرد کسب و کار بین المللی تاثیر به سزایی داشته باشد.

بنابراین تحقیق و پژوهش در مورد تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران ضروری به نظر می­رسد و این تحقیق به دنبال این پاسخ می­باشد که استراتژی بازاریابی چه نقشی می­تواند بر روی عملکرد کسب و کار بین المللی داشته باشد.

نام فایل: تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران (مطالعه موردی شرکت های صادر کننده زعفران به اروپا
دسته‌بندی: پایان نامه و پروپوزال
تعداد دانلود: 6
حجم فایل: 109473 کیلوبایت
تعداد بازدید: 10927بازدید
قیمت محصول: 36388 تومان
تخفیف محصول: 0 تومان
تخفیف ویژه: 0 درصد
ثبت دیدگاه جدید

نام و نام‌خانوادگی *
پست الکترونیکی *
دیدگاه شما *
تماس با پشتیبانی فروشگاه

نام و نام خانوادگی *
پست الکترونیکی *
موضوع پیام *
متن پیام *



Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…