پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

محصولات آموزشی

واتساپ:09149929289 همراه: 09149929289 کتابخانه فرزانگان
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…

تاثیر کلاس هوشمند بر تدریس علوم تجربی

توضیحات مختصر: امروزه نظام آموزشی كشور به مدرسه‌ا‌ی نياز دارد كه با بهره‌گيری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات، امکان يادگيری پيوسته را فراهم ‏نموده و فرصت‌های نوينی را در اختيار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای كه اين فناوري نه به عنوان ابزار، ‏بلکه در قالب زیرساخت توانمند‌ساز برای تعليم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.‏ به كارگيری گسترده‌ی فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در فرايند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رويكردهای آموزشی درجهان، زمينه‌‌ی شكل‌گيری مدارس هوشمند ‏را فراهم آورده است. در اين مدارس‌، فرايندهای یاددهی - يادگيری تقويت شده و محيط تعاملی يكپارچه برای ارتقای ‏مهارت‌های كليدی دانش‌آموزان با تكيه بر فعاليت‌های گروهی، در عصر دانايی محور فراهم می ‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع در گزارش تخصصی حاضر، به مطالعه و بررسی تاثیر هوشمندسازی کلاس درس در تعمیق و سرعت یادگیری دانش آموزان در درس علوم تجربی پرداخته شده است.
تاثیر  کلاس هوشمند بر تدریس علوم تجربیتاثیر کلاس هوشمند بر تدریس علوم تجربی


13549 بازدید

در کلاس درس  معمولی ، طرح درس معلم شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها، برنامه های درسی ، سؤالات و تمرینات اضافه،   امتحانات کلاسی و ... می شود. اما در کلاس هوشمند علاوه بر این موارد، معلم از مواد آموزشی چندرسانه ای شامل فیلم، عکس،  صدا، اسلاید و ... استفاده می کند تا کیفیت و ماندگاری آموزش را ارتقا بخشد. این قدم اول در راه حرکت به سمت مدارس هوشمند است.  درباره ی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی (و به طور خاص مدارس) دو رویکرد متفاوت وجود دارد. برخی معتقدند، اثر فناوری های جدید تدریجی است و صرفاً انتقال برنامه ی درسی سنتی را کارآمدتر می سازد و در واقع، دسترسی به اطلاعات سریع تر می شود. رویکردی دیگر معتقد است ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به مدرسه ها، هدف ها و ابزارهای تعلیم وتربیت را به طور اساسی تغییر می دهد. از این دیدگاه فناوری اطلاعات بر مرزهای ساختاری نظام آموزش سنتی فایق می آید. 

با این که موارد بالا از دستاوردهای استفاده از فناوری اطلاعات است، با این حال ساده لوحانه است اگر تصور کنیم ورود فناوری اطلاعات (در جلوه های متفاوت آن : اینترنت ، رایانه ، چند رسانه ای و ... ) به تنهایی باعث انقلاب آموزشی شود. اگر فرهنگ یاد دهی – یادگیری در نظام آموزشی تحول نپذیرد ، ورود فناوری های اطلاعاتی نه تنها تحولی ایجاد نخواهد کرد ، بلکه به تقویت سنت های محافظه کارانه ی آموزشی منجر خواهد شد.


در کلاس هوشمند ، کامپیوتر در نحوه تدریس و ارزشیابی تأ ثیر می‌گذارد و برنامه‌های درسی را تا حدودی تغییر می‌دهد. ولی درعین حال کارکردهای اجتماعی مدارس بر جای خود باقی می‌ماند چون در روابط اجتماعی به دانش‌آموزان یاری می‌رساند. در این مدارس دانش‌آموزان می‌توانند با منابع علمی جهان و معلمان و بچه‌های مدارس دیگر ارتباط برقرار کنند.

کلاس هوشمند، کلاسی  است که  کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری کامپیوتر و شبکه انجام می‌گیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است. در چنین کلاسی یک دانش‌آموز هوشمند، با صرف وقت بر رویموضوعات به شکل مستمر، منابع و قابلیتهای اجرایی خود را توسعه و تغییر می‌دهد و این نکته‌ای است که به مسئولان مدرسه اجازه می‌دهد تا با توجه به تغییرات به وجود آمده و افزایش سطح اطلاعات دانش‌آموزان، آنها را برای اخذ اطلاعات جدید آماده نمایند.

نام فایل: تاثیر کلاس هوشمند بر تدریس علوم تجربی
دسته‌بندی: مقالات پژوهشی
تعداد دانلود: 39
حجم فایل: 24576 کیلوبایت
تعداد بازدید: 13548بازدید
قیمت محصول: 0 تومان
تخفیف محصول: 0 تومان
تخفیف ویژه: 0 درصد
ثبت دیدگاه جدید

نام و نام‌خانوادگی *
پست الکترونیکی *
دیدگاه شما *
تماس با پشتیبانی فروشگاه

نام و نام خانوادگی *
پست الکترونیکی *
موضوع پیام *
متن پیام *



Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…