استرس شغلي و مديريت آن
توضیحات مختصر: عليرغم اين نظر كه استرسهاي مفيد نيز وجود دارد و مقداري از فشارهاي عصبي براي ايجاد تحرك و تلاش در انسان ضروري است ،زماني كه بحث استرس مطرح مي شود بيشتر به عوارض و ضايعات آن توجه شده واسترس مضر و مخل مد نظر قرار نمي گيرد.به هرحال استرس اثرات فراواني بر عملكرد و فعاليتهاي اعضاي سازمان دارد.
|
عده اي از صاحبنظران رفتار سازماني استرس را بيماري شايع قرن نامگذاري كرده اند.شايد هم به راستي دوران ما عصراسترس و فشارهاي عصبي است ،دوره اي كه در آن انسان بيش از هر زمان ديگري در معرض عوامل موجد استرس قرار گرفته ودر چنين جهان پر هياهويي چگونه مي توان از استرس اجتناب كرد يا به مصاف و مقابله پرداخت؟عوامل موجد استرس چيست و چگونه مي توان آن را مديريت كرد؟
استرس عبارت است از مجموعه واكنش هاي عمومي انسان نسبت به عوامل ناسازگار و پيش بيني نشده داخلي و خارجي ، بدين گونه كه هرگاه تعادل و سازگاري فرد به علت عوامل خارجي يا داخلي از ميان برود؛استرس پديد مي آيد.
نظریه هانس سلیه
سليه فشاریا استرس را به مثابه حالتي توصيف مي كند كه به صورت يك نشانه ظاهر مي شود يعني فشار رواني با توالي حوادث ويژه اي آشكار مي شود .
از دیدگاه وی هر گاه تعادل و سازگاری ارگانیسم به علت عوامل خارجی از بین برود فرد دچار استرس می شود .
نام فایل: | استرس شغلي و مديريت آن |
دستهبندی: | پاورپوینت های آموزشی |
تعداد دانلود: | |
حجم فایل: |
|
تعداد بازدید: | |
قیمت محصول: | |
تخفیف محصول: | |
تخفیف ویژه: |