جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

محصولات آموزشی

واتساپ:09149929289 همراه: 09149929289 کتابخانه فرزانگان
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…

مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

توضیحات مختصر: امروزه برند و نام تجاري يكي از مهمترين مباحث بازاريابي است كه پيش روي تمامي شركتها قرار دارد. برند، جزء جدانشدني راهبرد بازاريابي شركت است و بهطور روزافزوني به عنوان تنها دارايي مهم و منبع تمايز مورد توجه قرار مي گيرد. بدین ترتيب برندهاي قوي، ارائه دهنده ي سود بيشتر همراه با ريسك كمتر به سهامداران هستند. از طرفی تقلید از برند یک استراتژی بازاریابی سودآور بر پایه ی استفاده از شباهت ها (بسته بندی، طراحی، نام برند، تبلیغات و غیره) به منظور تسهیل پذیرش برند به وسیله ی مصرف کننده است. برندهای مقلّد با تقلید از هویت برندهای اصلی، قصد ایجاد تصویر ذهنی مثبت و ارزش درک شده مثبت از محصول توسط مشتریان را دارند، تا از این طریق بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند. لذا هدف این پژوهش اندازه گیری میزان تأثیرگذاری هویت برند بر قصد خرید برندهای اصلی و مقلّد و همچنین موفقیت برندهای مقلّد در تقلید عناصر برندهای اصلی با توجه به نگرش دانشجویان دانشگاه مازندران است. روش انجام پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه مازندارن است. از نمونه گیری طبقه ای متناسب برای نمونه گیری استفاده شد. حجم نمونه 389 نفر تعیین شد. در این پژوهش از پرسشنامه برای سنجش متغیرهای هویت برند، تصویر برند، ارزش درک شده و قصدخرید استفاده شده است.
مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّدمقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد


قیمت قیمت : 33691 تومان
12781 بازدید
نوع فایل: rar
تعداد دانلود : 2

برندسازي، موضوعِ مورد توجه بسياري از محققان بازاريابي در سال­هاي اخير بوده و هست، تا جايي­كه بنياد علوم بازاريابي در سال 2002 اعلام نمود كه برند و برندسازي و مديريت آن­را مبحثِ مهم بين سال­هاي 2002 تا 2004 مي­شناسد (بامرت  و همكاران، 2005). اين بدان دليل است كه برندهاي موفق؛ امكان كسب مزاياي رقابتي را به بازاريابان مي­دهند، فرصت­هايي را براي موفقيت در تعميم برند فراهم مي­آورند، در برابر فشارهاي درحال گسترش رقبا حالت ارتجاعي ايجاد مي­كنند و قادر به ايجاد موانعي براي ورود رقبا مي­باشند (فاركوهار، 1989). برند همچنين مي­تواند موجب ايجاد ارزش افزوده براي توليد كننده (مانند: نشانة كيفيت، حمايت قانوني، منبع بازگشت مالي)، براي صنعت (مانند: توزيع گسترده­تر، طبقات بيشتر در فروشگاه­ها)، و يا براي مشتريان (مانند: تشخيص هويت، كاهش­دهندة ريسك، نشانة كيفيت) گردد (كلر، 2003). بنابراین برند، جزء جدانشدني راهبرد بازاريابي شركت است و به­طور روزافزوني به­عنوان تنها داراييِ مهم و منبع تمايز موردتوجه قرار مي­گيرد. بدین ترتيب برندهاي قوي، ارائه­دهنده­ي سود بيشتر همراه با ريسك كمتر به سهامداران هستند. از طرفی تقلید از برند یک استراتژی بازاریابی سودآور بر پایه­ی استفاده از شباهت­ها (بسته بندی، طراحی، نام برند، تبلیغات و غیره) به­منظور تسهیل پذیرش برند به­وسیله­ی مصرف­کننده است. برندهای مقلّد با تقلید از هویت برندهای اصلی، قصد ایجاد تصویر ذهنی مثبت و ارزش درک شده مثبت از محصول توسط مشتریان را دارند، تا از این طریق بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند.

این فصل شامل کلیات تحقیق است. به­طور خلاصه و با توجه به موضوع تحقیق، ابتدا به ضرورت و اهمیت انجام تحقیق و بیان مسأله، ­پرداخته می­شود. سپس قلمرو، اهداف، سوال، و فرضیات تحقیق بیان می­شود. در ادامه به تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق پرداخته می­شود.

نام فایل: مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد
دسته‌بندی: پایان نامه و پروپوزال
تعداد دانلود: 2
حجم فایل: 6912123 کیلوبایت
تعداد بازدید: 12780بازدید
قیمت محصول: 33691 تومان
تخفیف محصول: 0 تومان
تخفیف ویژه: 0 درصد
ثبت دیدگاه جدید

نام و نام‌خانوادگی *
پست الکترونیکی *
دیدگاه شما *
تماس با پشتیبانی فروشگاه

نام و نام خانوادگی *
پست الکترونیکی *
موضوع پیام *
متن پیام *



Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…