تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران (مطالعه موردی شرکت های صادر کننده زعفران به اروپا
توضیحات مختصر: با توجه به تحولات و تغييرات به وجود آمده در فضاي كسب و كار بين المللي و تاثير آن بر اقتصاد ملي كشورها، بسياري از کشورها توسعه حوزه جغرافيايي، يعني حركت از بازارهاي محلي به بازارهاي خارجي، را به عنوان بخشي از استراتژي رشد انتخاب مي¬كنند. توسعه بين المللي در عرصه کسب وکار يك تصميم بسيار مهم برای کشورها می¬باشد. بين المللي شدن در برخي كشورها به عنوان مقدم ترين سياست عمومي است. چرا که بین المللی شدن نقش حياتي در نوآوري صنعتي و توسعه اقتصادي جوامع دارد. در محيط تجاري كنوني، بيش از هر زمان تنها چيزي كه ثابت و پايدار مانده همان پديدة تغيير است. فرايند استراتژی بازاریابی بر اساس اين باور قرار دارد كه سازمان ها ناگزيرند به طور دائم بر رويدادهاي داخلي و خارجي و فرايندها نظارت كنند تا بتوانند در زمان مناسب و بر حسب ضرورت، خود را با تغييرات وفق دهند و استراتژی های به موقع را وضع نمایند. بسياري از مديران و كارآفرينان فرصت هاي موجود در بازارهاي بين المللي را تشخيص داده و دسترسي به اين بازارهاي جهاني را به عنوان يك ابزار استراتژيك براي رقابت پذيري و توسعه بيشتر كسب وكار بین المللی خود مورد استفاده قرار مي¬دهند. حضور در بازارهاي جهاني امكان دسترسي به بازارهاي بزرگتر و دستيابي به صرفه جويي در مقياس، مزيت هاي تكنولوژيك، ارتقاء شايستگي، پخش ريسك، كاهش و تقسيم هزينه هاي تحقيق وتوسعه، دسترسي بيشتر به منابع تأمين مالي را ميسر مي¬سازد.
يكي از ضروريات كشورهاي درحال توسعه حركت جامعه به سمت بين المللي شدن مي¬باشد چرا كه فشار رقابتي در حال افزايش و از طرفي كمك هاي مالي مستقيم و پشتيباني از طرف دولت ها كاهش يافته است.
|
در هر كشوری استراتژی بازاریابی و عملکرد کسب و کار بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بدین منظور برای رسیدن به جایگاه ممتاز کسب و کار در عرصه بین الملل نیاز به استراتژی بازاریابی از اهمیت خاصی برخوردار میشود. در حال حاضر کشورها با مشكل نهادينه نشدن فرهنگ نیاز به استراتژی بازاریابی برای رسیدن به جایگاه بالایی در عرصه کسب وکار بین المللی روبرو هستند. انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب يکي از چالشهاي پيش روي هر سازماني است. براي آنکه سازمان بتواند در ميان رقبای بین المللی خود انتخاب بهينهاي داشته باشد بايد از معيارهاي متعددي به موضع بنگرد. اهميت اين مطالعه در آن است که تاثیر استراتژی بازاریابی بر روی عملکرد کسب و کار بین المللی در شرکت های صادر کننده زعفران سنجیده میشود.
در حال حاضر يكي از مسائل مهم كشور تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ميان مديران اجرايي کشور میباشد. نبودن یک برنامه ریزی صحیح استراتژی بازاریابی باعث میشود كه عملکرد کسب و کار بین المللی خدشه دار شود و وقفه ای عظیم برای رسیدن کشور به جایگاه ممتاز بیاندازد .نتايج حاصل از پژوهش هاي صورت گرفته در زمينه استراتژي بازاريابي حاكي از اين مهم است كه کشورها به تدريج دريافتند كه در صورت استفاده مناسب از استراتژي بازاريابي، به مزيت رقابتي پايدار نايل خواهند آمد.
(وو و همكاران، 2010) يك برنامه استراتژيك بازاريابي ضروري به نظر میرسد. مساله و پرسش اصلی این تحقیق این است که تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی چیست؟
مساله در واقع این است که طراحی استراتژی بازاریابی برای رسیدن به عملکرد مثبت کسب و کار بین المللی از کارایی و کیفیت لازم برخوردار نیستند. بدین معنی که، هزینه بر یا کیفی بوده و یا از سرعت کافی برخوردار نیستند. در واقع مساله ارزیابی و انتخاب استراتژی بازاریابی یکی از وظایف عمده مدیران ارشد در کشور میباشد و این انتخاب صحیح تاثیر به سزایی در بازدهی، عملکرد، کارایی و بهره وری کسب و کار بین المللی را دارد.
استراتژی بازاریابی نقش موثری بر عملکرد کسب و کار بین المللی دارد. یعنی کشوری که دارای استراتژی بازاریابی مطلوبی باشد میتواند به موقعیت خوبی در محیط رقابتی دنیا برسد. پس ضرورت دارد که استراتژی بازاریابی را به گونه ای طراحی کنیم که بر عملکرد کسب و کار بین المللی تاثیر به سزایی داشته باشد.
بنابراین تحقیق و پژوهش در مورد تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران ضروری به نظر میرسد و این تحقیق به دنبال این پاسخ میباشد که استراتژی بازاریابی چه نقشی میتواند بر روی عملکرد کسب و کار بین المللی داشته باشد.
نام فایل: | تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران (مطالعه موردی شرکت های صادر کننده زعفران به اروپا |
دستهبندی: | پایان نامه و پروپوزال |
تعداد دانلود: | |
حجم فایل: |
|
تعداد بازدید: | |
قیمت محصول: | |
تخفیف محصول: | |
تخفیف ویژه: |