اشكالات (اختلالات) املا و راهبردهاي آموزشي در دوره ابتدايي
توضیحات مختصر: دانش آموزان زيادي وجود دارند كه در درس املا دچار مشكل هستند و نسبت به تعداد غلط هايي كه مرتكب مي شوند نمرات كمتري دريافت مي كنند . معمولاً معلمان و والدين براي تقويت املا آنان به راههاي زير متوسل ميشوند به كودك پند و اندرز مي دهند و از آنان كوشش بيشتري طلب مي كنند.
1- كودك را تحقير، سرزنش و مؤاخذه مي كنند .
2- به سرزنش و انتقاد معلّم مي پردازند.
3- هر كدام از والدين ، والد يا عضو ديگري از خانواده را مقصر مي نمايند.
|
اشكالات (اختلالات) املا و راهبردهاي آموزشي در دوره ابتدايي
تعداد دانلود : 3
بطور كلي اشكالات املايي دانش آموزان يا ناشي از محيط است، يا از خود فرد سرچشمه مي گيرد و يا به معلّم و شيوه آموزش او بر مي گردد . اشكالات املايي دانش آموزان از ديدگاه روان شناختي از موارد زير سرچشمه مي گيرد:
1- نارسا نويسي
2- ضعف در حافظهي ديداري
3- ضعف در حافظهي توالي ديداري
4- ضعف در تميز ديداري
5- ضعف در حساسيت شنوايي و شنيداري (غلط سمعي)
6- ضعف در حافظهي شنوايي
7- ضعف در دقّت و توجه (عدم دقّت )
8- قرينه نويسي
9- وارونه نويسي
10- مشكلات مربوط به آموزشي
نام فایل: | اشكالات (اختلالات) املا و راهبردهاي آموزشي در دوره ابتدايي |
دستهبندی: | مقالات پژوهشی |
تعداد دانلود: | |
حجم فایل: |
|
تعداد بازدید: | |
قیمت محصول: | |
تخفیف محصول: | |
تخفیف ویژه: |